Bygga Varumärke

Välkommen 16 maj till Karlskoga

söndag 10 april 2011

Torbjörn Lindskog om "Drömbranschen"

VD på Norma, deltar och föreläser under näringslivsdagen.



Med fokus på Norma
Norma är mitt sjunde företag. I början av min yrkesbana bytte jag företag och bransch för att jag ville samla erfarenheter, och nu på slutet förmodligen därför att nya erbjudanden alltid är smickrande.

När det gäller Norma, så skulle jag vilja säga att jag och mina kollegor befinner oss i drömbranschen! Jag säger detta lite på skämt och samtidigt med stort allvar eftersom sanningen är att vår produkt är en liten men mycket betydelsefull del av jägarens dröm om att sitta där, den där underbara höstmorgonen i skogen när solen går upp och färgerna skimrar i grönt, gult och rött med den enastående bössan i knät.

Självfallet är den laddad med Normas patroner, när den stora tjuren plötsligt visar sig!

Drömbranschen är den allra bästa av branscher, men den ställer stora krav.

Helst skall vi vara bäst och det är vi förmodligen! Norma har branschens största och mest omfattande utbud. Vi producerar för närvarande 23 miljoner patroner per år, fördelade på 70 kalibrar.

Egna kulkonstruktioner har blandats med kulor från världens mest välrenommerade kultillverkare i ett fantastiskt sortiment där varje patron innebär tillförlitlighet, precision och verkan. Varumärket Norma ger en massa image därtill!

Drömbranschen har även en annan positiv egenskap – man får komma ut och jaga!

Torbjörn Lindskog, VD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar