Bygga Varumärke

Välkommen 16 maj till Karlskoga

tisdag 26 juli 2011

Urdrag ur Teo Häréns krönika


Underbara framtid

När jag frågar publiken på föreläsningar;
”Nämn ett kreativt företag” så brukar de vanligaste
svaren vara: - ”Google, Apple och IKEA”.
Nästan aldrig brukar åhörarna svara sitt eget företag.

Men idag hände det.

Å andra sidan var jag i Älmhult och företaget jag
föreläste för var just IKEA.

Målet med min föreläsning är att de som lyssnar
skall utveckla sin kreativitet, så att de i sin tur kan
utveckla sitt företag:
Att de använder hela sin kreativa resurs, helt enkelt.
För att öka omsättningen, göra företaget mer miljövänligt,
göra det roligare att arbete, eller spara pengar tex.

Kamprad har tio grundregler för sina anställda.
Två av dem handlar om kreativitet och innovation:
#6 ”Doing it a different way”
Och den underbart ödmjuka:
#10 ”Most things still remain to be done- glorious future”!

Jag kan bara hålla med Ingvar på båda punkterna.
”Gör saker på ett annorlunda sätt” & ”Allt är ogjort - underbara framtid”!

Teo Härén driver företaget interesting.org tillsammans med sin tvillingbror Fredrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar