Bygga Varumärke

Välkommen 16 maj till Karlskoga

söndag 12 maj 2013

"Monika Wassén har jobbat med starka varumärken som Ericsson och Sverige"

Hur ett land, en region eller stad marknadsför sig har en central betydelse för platsens framtida utveckling. De platser som har ett relevant erbjudande, som är aktiva och bäst kan kommunicera sina konkurrensfördelar blir vinnarna. De som är tysta och inte handlar kommer att hamna på efterkälken.

Monika Wassén har sin bakgrund inom kommunikation och marknadsföring och har arbetat i över tio år med starka varumärken som Ericsson och Sverige.

Under de senaste fem åren har hon innehaft positionen som Marknadsansvarig på Svenska institutet (SI). SI är en myndighet med uppdraget att öka intresset och förtroendet för Sverige utomlands. Under denna period fick Monika en mycket god inblick i varumärket Sverige och hur Sverige uppfattas internationellt. Hon utvecklade en kommunikationsplattform för Sverige som innovationsland och var en mycket uppskattad föreläsare i ämnet.

Monika har en talang för att förenkla och finner begripliga och enkla lösningar på svåra kommunikativa utmaningar. Hon drivs av att hitta den röda tråden och göra kommunikationen relevant och intressant för mottagaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar